يكشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۰ ق.ظ

درباره سايت

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

محبوب ترين ها

پيوندها

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

مخالفان و موافقان ظهور

 آموزشی مهدوی

مخالفان و موافقان ظهور ۰ نظر

🌀 موافقان و مخالفان ظهور، چه کسانی هستند؟


سه گروه از مخالفین ظهور:


1️⃣مسئولانی که دوست دارند اول نان خودشان در روغن باشد و بعد خدمت کنند، چون حضرت آنها را به کار نخواهد گرفت.

2️⃣افراد پست‌همت و خودخواهی که دنبال آبادی همۀ جهان نیستند.

3️⃣غرب‌زده‌هایی که هنوز امید دارند روش‌های غربی بتواند جوامع انسانی را به سعادت برساند.

______

#علیرضا_پناهیان:


🔻#موافقان_ظهور 


🔹بهترین روش برای استجابت دعاهایمان در شب قدر سوم چیست؟ بهترین روش برای نورانی شدن و عزیز شدن نزد خدا و استجابت دعاهایمان، این است که امشب به جای گریه و اشک برای غم‌های خودمان، برای اندوه غربت مولای‌مان اشک بریزیم!  کسی که امشب غصۀ دلش را ظهور حضرت قرار می‌دهد، امید است که نام او جزء منتظران حضرت نوشته شود و بهترین مقدرات برایش مقدر شود.


🔹موافقان ظهور همان منتظران واقعی حضرت هستند. موافقان ظهور افراد دارای همت و روح بلند هستند که می‌خواهد همۀ انسان‌ها از نعمت عدالت و سعادت بهره‌مند شوند. چرا اجر منتظران ظهور در روایات آنقدر بالاست که می‌فرماید در حد شهید است؟ چون  خودخواه نیستند. موافقان ظهور، خیلی همت‌شان بلند است؛ دون‌همت‌ها نمی‌توانند موافق ظهور باشند. امام(ره) می‌فرمود: «مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمدارى حضرت حجت- ارواحنا فداه- است. مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه‌ای مسئولین را از وظیفه‌ای که بر عهده دارند منصرف کند، یعنی وظیفۀ توجه به امام زمان، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد! باید دولت جمهوری اسلامی تمام سعی و توان خود را در ادارۀ هرچه بهتر مردم بنماید! ولی این به آن معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است منصرف کنند!»(صحیفۀ امام/21/327) این اعتقاد منتظر است، این روح بلند منتظر است، این نظر بالای منتظر است! منتظر یعنی این! 



🔻 #مخالفان_ظهور:


1️⃣ گروه اول از مخالفان ظهور، آدم‌های پست‌همت و خودخواهی هستند که دنبال آبادی همۀ جهان نیستند.


2️⃣ طبق روایت، ظهور وقتی خواهد بود که نظریات مدعی ادارۀ زندگی بشر به بن بست رسیده باشند و بشر از انواع نظام‌های حکومتی غیر ولایی مأیوس شده باشد.  گروه دوم مخالفین ظهور آنهایی هستند که امید دارند غرب و شرق عالم راهی برای سعادت بشر باز کنند. در واقع، غرب‌زده‌ها مخالف ظهورند! اینها دنبال جامعۀ مدنی غربی هستند نه جامعۀ مهدوی! مدینۀ فاضله اینها جوامع عقب‌ماندۀ اروپایی و آمریکایی است که رذل‌ترین انسان‌ها بر آنها حکومت می‌کنند. اینها رشد و سعادت را در آنجا می‌دانند، و لذا دنبال ظهور مهدی فاطمه نیستند.


3️⃣ سومین گروه مخالفین ظهور، مسئولانی هستند که نان‌شان فعلاً در روغن است و دوست دارند اول نان خودشان در روغن باشد و بعد خدمت کنند؛ اینها به‌درد امام زمان نمی‌خورند و طبیعتاً اینها برای فرج هم دعا نمی‌کنند! چون حضرت به دولتمردانش سخت می‌گیرد و به آنها جز نان خشک و لباس خشن نخواهد داد! (إِلَّا أَکْلُ الْجَشِبِ وَ لُبْسُ الْخَشِن‏؛ دعوات راوندی/296) و مسئولانی که اول دنبال نان خودشان هستند را دور خواهد انداخت.



#علیرضا_پناهیان -96.3.27



🔮 کانال تلگرامی رهپویان فرج


https://t.me/joinchat/AAAAAD_Uba3-SP6F2YKBCA



اعلان جنگ عربستان علیه ایران

 کتاب

اعلان جنگ عربستان علیه ایران ۰ نظر

⭕️ ولیعهد جدید عربستان به ایران اعلان #جنگ کرد! 


🔹پسر ملک سلمان که امروز به سمت ولیعهدی وی منصوب شد، در تازه ترین ادعای خود هرگونه مذاکره با تهران را رد کرد و طالب جنگ با ایران شد.


🔸شبکه «الجزیره» در صفحه توئیتر خود نوشت:

محمد بن سلمان ولیعهد تازه منتصب شده عربستان سعودی هرگونه شانس برای گفتگو با ایران را رد کرد و مدعی شد که جنگ را به ایران خواهد کشید.


🔺 گفتنی است سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان با صدور فرمانی محمد بن سلمان را به عنوان ولیعهد و معاون رئیس شورای وزیران با حفظ سمت وزیر دفاع انتخاب کرد. این اولین بار در تاریخ عربستان است که حکومت از پدر به پسر منتقل می شود، از زمان تأسیس پادشاهی آل سعود تخت و تاج از برادر به برادر منتقل می شده است. محمد بن سلمان با حفظ سمت وزارت دفاع به عنوان ولیعهد جدید عربستان منصوب شد. وی نقشی تعیین کننده در شروع جنگ یمن و قربانی شدن شهروندان بی دفاع این کشور دارد.


📚 خبرگزاری مهر


🔮 کانال تلگرامی رهپویان فرج


https://t.me/joinchat/AAAAAD_Uba3-SP6F2YKBCA


🎯سایت رهپویان فرج🔰🔰


 http://rahpuyanfaraj.blog.ir

روز جهانی قدس

 گزارش رهبری

روز جهانی قدس ۰ نظر
ویژه نامه روز جهانی قدس

سخنان امام (ره) روشن می‌سازد که نگاه ایشان به روز قدس، تنها مختص به فلسطین و آزادسازی مسجدالاقصی نیست بلکه نگاهی بسیار کلان‌تر و جدی‌تر را برای ایجاد یک هویت مشترک جهانی بالاخص در میان جهان اسلام با وحدت بر روی هویت اسلامی و حکومت اسلامی دنبال می‌نمایند.

دیدار رهبری با حیدر العبادی

 خبر رهبری

⛔️به آمریکایی‌ها اعتماد نکنید؛ منتظر فرصت برای ضربه‌زدن هستند

⚠️آمریکایی‌ها به دنبال ریشه‌کنی داعش نیستند


🔻حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار آقای حیدر العبادی نخست وزیر عراق و هیأت همراه با تجلیل از #وحدت و انسجام همه جریانهای سیاسی و مذهبی عراق در مبارزه با #داعش، «نیروهای مردمی» را پدیده‌ای مهم و مبارک و عامل اقتدار در عراق خواندند و با تأکید بر لزوم حفظ یکپارچگی سرزمین عراق، گفتند: باید در مقابل آمریکایی‌ها هوشیار بود و به هیچ وجه به آنها اعتماد نکرد زیرا امریکا و اذناب او، مخالف «استقلال، هویت و وحدت عراق» هستند.

🔹ایشان با اشاره به حضور نیروهای داعش تا نزدیکی بغداد در یک مقطع از زمان، خاطرنشان کردند: اکنون داعش در حال فرار و خروج از عراق است و این موفقیت تحسین برانگیز، نتیجه وحدت و انسجام درونی در عراق و همچنین سیاست درست دولت عراق در اعتماد به نیروهای جوان و مؤمن عراق و حضور آنها در وسط میدان است.

🔹رهبر انقلاب اسلامی به مخالفت آمریکا و اذناب او با «حشدالشعبی» یا همان نیروهای مردمی، اشاره کردند و افزودند: مخالفت آمریکایی‌ها با نیروهای مردمی به این علت است که آنها می‌خواهند عراق، عامل مهم اقتدار خود را از دست بدهد.

🔹حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: به هیچ وجه به آمریکایی‌‎ها اعتماد نکنید زیرا آنها منتظر فرصت هستند تا ضربه خود را وارد کنند.

🔹ایشان، بروز اختلاف و دو دستگی در عراق را فرصت مورد نظر آمریکا برای ضربه زدن خواندند و گفتند: نباید این فرصت به آنها داده شود ضمن آنکه باید از ورود نیروهای آمریکایی به عراق به بهانه آموزش و مسائل دیگر جلوگیری کرد.

🔹رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مخالفت آمریکایی‌ها با داعش واقعی نیست، خاطرنشان کردند: آمریکایی‌ها و برخی کشورهای تابع آن در منطقه، به‌دنبال نابودی و ریشه‌کنی داعش نیستند زیرا داعش با حمایت و پول آنها به‌وجود آمده است و تمایل دارند یک داعشی که در مشت آنها باشد، در عراق باقی بماند.

🔹حضرت آیت الله خامنه‌ای ضمن تقدیر از رسیدن نیروهای عراقی به مرز سوریه، آن را حرکتی راهبردی و بزرگ خواندند و بر لزوم حفظ آن، تأکید کردند.

🔹ایشان بر لزوم حفظ یکپارچگی سرزمین عراق اشاره کردند و گفتند: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان همسایه، با برخی زمزمه‌ها مبنی بر برگزاری همه پرسی برای جدایی یک بخش از عراق مخالف است و دامن زنندگان به این موضوع را مخالفان استقلال و هویت عراق می داند.

🔹رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به «غنای مادی، انسانی و تاریخی عراق» تأکید کردند: عراق با چنین ریشه و تمدن تاریخی و فرهنگی و انسانی، باید یکپارچه بماند و حق چنین کشوری، ایستادن بر روی پای خود و مقابله قدرتمندانه با کسانی است که به دنبال برخورد با عراق هستند.

🔹حضرت آیت الله خامنه‌ای با ابراز امیدواری برای فائق آمدن دولت عراق بر مشکلات و آرزوی فردایی بهتر برای ملت عراق، افزودند: دولت عراق باید از همه جهت تقویت شود و وظیفه همه جریانهای سیاسی و مذهبی در عراق حمایت از دولت مستقر است.

🔺ایشان درخصوص روابط دو جانبه ایران و عراق نیز با تأکید بر لزوم گسترش هرچه بیشتر روابط در زمینه های مختلف گفتند: باید از برخی مشکلات اداری موجود در راه گسترش روابط عبور کرد و سطح همکاریها را تا آنجا که ممکن است ارتقاء داد.۹۶/۳/۳۰


🔮 کانال تلگرامی رهپویان فرج


https://t.me/joinchat/AAAAAD_Uba3-SP6F2YKBCA


 

دشمنان ما باید هوشیار باشند؛ جواب ترقه‌بازی تکفیری‌ها را با موشک دادیم

 خبر نظامی سپاه پاسداران

دشمنان ما باید هوشیار باشند؛ جواب ترقه‌بازی تکفیری‌ها را با موشک دادیم ۰ نظر

سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه:
دشمنان ما باید هوشیار باشند؛ جواب ترقه‌بازی تکفیری‌ها را با موشک دادیم.

لا سیف الا ذوالفقار
سپاه پاسداران آسمان را بر سر داعش خراب کرد.

منبع: www.farsnews.com

دشمنان نمی‌توانند به ما سیلی بزنند؛ ما به آن‌ها سیلی خواهیم زد

 رهبری

دشمنان نمی‌توانند به ما سیلی بزنند؛ ما به آن‌ها سیلی خواهیم زد ۰ نظر
رهبرانقلاب، ساعاتی قبل: این را هم دشمن بداند و هم دوستانی که دلشان می‌لرزد: دشمنان نمی‌توانند به ما سیلی بزنند؛ ما به آن‌ها سیلی خواهیم زد.

به هارت و هورت این کسی که تازه در آمریکا آمده نگاه نکنید
آمریکا از اول دنبال تغییر نظام بوده و همیشه شکست خورده
رهبرانقلاب، امروز: این انقلاب و نظامی که به وجود آمد، این از اول با دشمنی‌های سخت مواجه بود. حالا به این هارت‌وهورت‌های این بابایی که تازه آمده در آمریکا نگاه نکنید؛ این‌ها جدید نیست؛ این‌ها از اول بود؛ حالا زبان‌ها و لحن‌هایشان فرق می‌کند. از روز اول این هارت‌وهورت‌ها علیه جمهوری اسلامی بوده تا امروز؛ قریب چهل سال است؛ هیچ غلطی نتوانستند بکنند. این نهال را آن‌وقتی که یک ترکه‌ی نازک روی زمین بود نتوانستند بِکَنند، امروز تبدیل شده به یک درخت تناور؛ می‌توانند بکنند؟ غلط می‌کنند.
می‌گویند می‌خواهیم نظام جمهوری اسلامی را تغییر بدهیم؛ خب کِی بوده که شما نخواستید این کار را بکنید؟ همیشه خواستید، همیشه سرتان به سنگ خورده، همیشه دماغتان به خاک مالیده شده؛ بعد از این هم همین خواهد بود.
این‌ها ملت ایران را نشناختند؛ این مفاهیم، ملت ایران را زنده نگه داشته است. این‌هایی که تازه در آمریکا سر کار آمده‌اند، مثل این کسانی که تازه وارد عالَمِ چاقوکشی شدند، این چاقوکشان تازه‌کار، بی‌تجربه، که به هرجا می‌رسند یک نیش چاقویی می‌زنند؛ نمی‌فهمند چه‌کار دارند می‌کنند، تا وقتی که توی دهانشان بخورد. وقتی توی دهانشان خورد آن‌وقت می‌فهمند حساب چیست، کتاب چیست.

شما ببینید از اول انقلاب این کسانی که در آرزوی نابودی جمهوری اسلامی بودند و حالا در اعماق جهنم هستند و از این دنیا با حسرت و ناکامی رفته‌اند چقدر هستند.

جمهوری اسلامی با اقتدار کامل ایستاده است. بعد از این هم همین‌جور خواهد بود. این را بدانند، همه بدانند؛ هم دشمن بداند، هم دوستان با اخلاص بدانند، هم آن دوستانی که گاهی دلشان می‌لرزد بدانند؛ جمهوری اسلامی مستحکم ایستاده است و بدانید آن‌ها نمی‌توانند به ما سیلی بزنند، ما به آن‌ها سیلی خواهیم زد.۹۶/۳/۲۸

منبع: KHAMENEI.IR

نتانیاهو به ایران هشدار داد اسرائیل را تهدید نکند

 خبر

نتانیاهو به ایران هشدار داد اسرائیل را تهدید نکند ۰ نظر

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل امروز دوشنبه ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد) در جمع اعضای حزب خود، حزب لیکود، در کنست (پارلمان اسرائیل) گفت پیام او به ایران این است که اسرائیل را تهدید نکنید.

آقای نتانیاهو که ویدئوی این صحبتهایش در توئیتر او منتشر شده گفت: "ما اعمال و حرف‌های آنها (ایران) را دنبال می‌کنیم. من پیامی برای ایران دارم: اسرائیل را تهدید نکنید."

دیشب سپاه پاسداران ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که شش موشک میان برد ذوالفقار و قیام را به مواضع "تروریست‌های تکفیری" در منطقه دیرالزور در شرق سوریه شلیک کرده است.

در حساب اینستاگرام آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران چند پست منتشر شده که در یکی از آن‌ها گفته شده "تکفیری‌ها از عراق و سوریه جارو می‌شوند" و حمله موشکی "سیلی سپاه" بوده است.

فراخوان بزرگ حرکت مردمی استغاثه در شب های قدر

 خبر

فراخوان بزرگ حرکت مردمی استغاثه در شب های قدر ۰ نظر
بسم الله الرحمن الرحیم
 فراخوان بزرگ حرکت مردمی استغاثه در شب های قدر
در جای جای دنیا مسلمانان در شب های قدر در مساجد،حسینیه ها گرد هم جمع میشوند تا از خداوند بخواهند که بهترین تقدیرات را برای آنها رقم بزند.
تقدیرات هر کسی بسته به قیمت اوست، هر چقدر قیمت یک انسان بالا باشد به همان اندازه به تقدیرات بالاتری دست پیدا می کند.
عده ای در این شب برای خود و خانواده شان دعا میکنند و فکر نان و آب هستند و عده ای هم به این چیزها راضی نمیشوند و می توانند تقدیرات ده ها، صدها، هزاران، و حتی میلیون ها انسان را از خداوند تبارک و تعالی دریافت کنند این دسته از انسان ها کسانی هستند که ظهور حضرت مهدی (عج) را از خداوند طلب میکنند.
انسان باید تقدیراتش را با آرمان های امام زمانش هماهنگ کند؛ چون در این صورت از بالاترین تقدیر برخوردار می شود و برعکس اگر هماهنگ با امام زمانش نباشد، محکوم به شکست است؛ حتی اگر در همه نقشه هایش به موفقیت برسد.
اید بدانیم و بفهمیم هر بلایی به سر ما می آید بر اثر دوری از ولی معصوم است؛بدانیم که کلید حل همه مشکلات ما ظهور است و راه رسیدن به آن مضطر شدن و ندبه است.
 ما اگر بخواهیم میتوانیم همان مردمانی باشیم که ظهور منجی موعود را خواهند دید چنانچه در قران کریم آمده است: و خداوند حال هیچ قومی را تغییر نمی دهد تا زمانیکه خود آن قوم حالشان را تغییر دهند/ رعد 11
🔹هنگامی که عذاب بر بنی اسرائیل طولانی شد، چهل صبح به درگاه الهی "ضجه" و "گریه" کردند. پس خداوند به موسی و هارون وحی کرد که آنها را از ظلم فرعون نجات دهند. پس [به واسطه این دعا] خداوند 170 سال از دوران عذاب آنها را از بین برد.
💠 و سپس حضرت صادق سلام الله علیه فرمودند:
همینگونه شما نیز اگر عمل نمائید، خداوند فرج ما را خواهد رسانید و اگر چنین نکنید، امر به انتهای خود می‌رسد.
📚بحار الانوار ج4 ص118 چاپ بیروت
🔺پس بیایید شب های قدر را به مهم ترین حاجت بشریت اختصاص دهیم و به هیچ چیز جز ظهور مهدی فاطمه راضی نباشیم و بگوییم ما فقط یک حاجت داریم آن هم ظهور اوست.
تمام مظلومان و ستم دیدگان عالم چشمشان به دعای ماست. اگر همه یکپارچه و متضرعانه فریاد بزنیم، در عالم تغییرات شگرفی را شاهد خواهیم بود.
🔅برای همراهی با این حرکت جمعی بزرگ مطالب خود را در شبکه های اجتماعی با هشتگ #من_فقط_یک_حاجت_دارم  منتشر کنید.
❣️استاد رائفی پور ❣️
🔹امشب (شب قدر) یه چیزی از امام زمان( عج )بخواهیم.
🔸اما اگر نظر من رو میپرسید هیـــــچ چیز جز خودش را نخواهید!
🔹همه مریضها شفا پیدا کنند، همه برهنه ها پوشانده شوند، همه اسیرها آزاد شوند، یعنی چی؟! یعنی تو ظهور کنی...
🔸ازش خودش را بخواهید. بگید خدایا تو را به این قرآنت به این اهل بیت  پیامبرت( ص)، امام زمانم رو به من بشناسون.
🔹به امام زمان( عج )بگید هر چی که صلاح هست به من بده. دنیا تون رو میده آخرتتون هم میده.
🔺خودتون رو تسلیم خدا و اهل بیت علیهم السلام بکنید.

«مرگ بر آمریکا»ی از صمیم دل، باعث حال خوش معنوی می‌شود

 دلنوشته

«مرگ بر آمریکا»ی از صمیم دل، باعث حال خوش معنوی می‌شود ۰ نظر

حال خوش معنوی، نتیجۀ انرژی مثبت بشارت و لبخند خدا به ماست/ برای رسیدن به حال خوش معنوی، کاری کنید که خدا خوشش بیاید و لبخند بزند/ قرآن: خدا به کسانی که اهل اجتناب از طاغوتند بشارت می‌دهد/ اگر حال خوش معنوی می‌خواهی، مثل رزمنده‌ها انقلابی باش، یعنی در مقابل زورگوهای به بشریت بایست تا خدا به تو لبخند بزند؛ حال خوش معنوی جبهه‌ها مال همین بود/ ترجمۀ امروزی اجتناب از طاغوت، «مرگ بر آمریکا»ست/ آموزش و پرورش اگر فلسفۀ دشمنی ما و آمریکا را یاد ندهد، هرچه اعتقادات دینی یاد بدهد بچه‌ها را بیشتر از دین زده می‌کند!

در ادامه بخش‌هایی از هشتمین روز سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در مسجد امام صادق(ع) میدان فلسطین با موضوع «راه‌های رسیدن به حال خوش معنوی و نشاط زندگی» را به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیان معنوی می‌خوانید:

قسمت اول

  • انسان‌ها به همدیگر انرژی مثبت یا منفی می‌فرستند(مثلاً با حسادت یا خیرخواهی) که می‌توان بازتابش را حس کرد، و حال ما را خوب یا بد می‌کند. علم هم تایید می‌کند. حالا اگر خدا از بنده‌ای خوشش بیاید و بهش لبخند بزند و انرژی مثبتی برایش بفرستد، آیا این بنده متوجه نمی‌شود؟! حال خوش معنوی یعنی حس قشنگی که در پس لبخند خدا برای ما پدید می‌آید. مثلاً می‌فرماید: وقتی مؤمن گناهی را ترک کند، خدا به‌جای لذت کاذب و بدفرجام آن گناه، لذتی به او می‌چشاند که حلاوتش را حس می‌کند (جامع‌الاخبار/145)
  • حال خوش معنوی بازتاب بشارت و لبخند خداست که یک شادی‌ای را در جان آدم تزریق می‌کند و حال او را خوب می‌کند! آدم می‌تواند بعد از رفتارهای خوبش، آثار نورانی بشارت‌های خدا را درک کند؛ مثلاً اگر مؤدبانه نماز بخوانی و خدا خوشش بیاید و لبخندی به تو بزند، حال خوش معنوی ناشی از لبخند خدا را می‌توانی حس کنی.
  • یک کاری کنید حال‌تان خوب بشود؛ مثلاً اگر استغفار کنید، غم و اندوه از دل‌تان می‌رود، چرا؟ چون خدا از توبه‌کنندگان خوشش می‌آید(بقره/222) اگر استغفار کردی ولی غم از دلت نرفت، یعنی استغفارت ایراد دارد؛ بگرد گناهت را پیدا کن و به آن اقرار کن تا حالت خوب شود.
  • وقتی بزرگترین عذاب در روز قیامت این است که خدا به انسان نگاه نکند (آل عمران/77 وتحف العقول/329)، بزرگ‌ترین نعمت هم این می‌شود که خدا به انسان نگاه کند و لبخند بزند. در همین دنیا هم می‌شود این را حس کرد!

قسمت دوم

  • بشارت خدا که حسش می‌کنیم، باعث ایجاد حال خوش معنوی می‌شود. حالا خدا به چه کسی بشارت می‌دهد؟ الَّذینَ اجْتَنَبُوا الطَّاغُوتَ أَنْ یَعْبُدُوها وَ أَنابُوا إِلَى اللَّهِ، لَهُمُ الْبُشْری! (زمر/17) کسانی که از طاغوت اجتناب می‌کنند و حاضر نیستند آن‌را بندگی کنند و به سوی خدا انابه می‌کنند؛ برای اینها بشارت هست! اول از طاغوت اجتناب کن، بعد برو در خانۀ خدا مناجات کن، آن‌وقت مناجات تو عین مناجات بچه رزمنده‌ها اثر دارد و خدا خوشش می‌آید! پس برای رسیدن به حال خوش معنوی، اول باید تکلیفت را با طاغوت روشن کنی؛ یعنی باید انقلابی باشی.
  • انقلابی یعنی کسی که از طاغوت اجتناب می‌کند و در مقابل طاغوت- نه در مقابل گنهکار- می‌ایستد. «انقلابی بودن» یک حس معنوی قشنگ به آدم می‌دهد. چرا بچه‌ رزمنده‌ها یک شبه راه صدساله را می‌رفتند؟ چون در متن جهاد و اجتناب از طاغوت بودند، و این بشارت الهی را درک می‌کردند.
  • طاغوت یعنی طغیان‌گری که می‌خواهد حق بقیه را بخورد، یعنی سلطه‌طلب و زورگوی به بشریت. ترجمۀ امروزی اجتناب از طاغوت، می‌شود مرگ بر آمریکا. کسانی که از صمیم دل، اهل «مرگ بر آمریکا» گفتن هستند و تا استکبار را به زیر نکشند آرام نمی‌شوند، حس خوب معنوی پیدا می‌کنند.

قسمت سوم

  • متاسفانه نهادهای فرهنگی ما، زحمت چندانی برای تبیین فلسفۀ مرگ بر آمریکا نکشیده‌اند! حوزه‌ای که برای تبیین مبانی مرگ بر آمریکا کار نکرده باشد حوزه نیست، آموزش و پرورشی که «فلسفۀ مرگ بر آمریکا» را برای بچه‌ها تبیین نکند استعمارزده است! مسجدی که در آن بویی از مرگ برآمریکا نیست، سجده‌هایش به سوی ابلیس است!
  • ما اگر فلسفۀ مبارزه با آمریکا را برای بچه‌ها توضیح داده بودیم، بچه‌ها می‌گفتند: «اگر هرزگی را آمریکایی‌ها و جنایت‌‌کارها از من می‌خواهند، پس من دیگر هرزگی نمی‌کنم!» امام صادق(ع) فرمود: این کمک از طرف خدا کافی است که نشان دهد دشمن تو گناه می‌کند(حسب المؤمن..؛ خصال/1/27)
  • وقتی ما در آموزش و پرورش 12‌سال به بچه‌ها یاد نمی‌دهیم دشمنت کیست، هرچه یاد بدهیم عین تعلیمات دینی بنی‌امیه است که امام باقر‌(ع) فرمود: بنی‌امیه ایمان را یاد می‌دادند اما کفر را یاد نمی‌دادند(أطلقوا للناس..‏؛ کافی/2/415)
  • آموزش وپرورش اگر فلسفۀ دشمنی آمریکا با ما و ما با آمریکا را یاد ندهد، هرچه اعتقادات دینی یاد بدهد فایده ندارد، و جز قدم برداشتن علیه دین اثری ندارد و جوان‌های ما را از دین زده می‌کند!
  • منبع مطلب : سایت بیان معنوی ( استاد پناهیان)

ماجرای دلار

 گزارش خبر

ماجرای دلار ۰ نظر
آمریکا به سمت #بحران اقتصادی ناشی از #بدهی در حرکت است.
دولت آمریکا در سال‌های اخیر وابستگی زیادی به منابع استقراضی پیداکرده و بخش زیادی از کسری بودجه خود را از طریق #بدهی پوشش داده است. زمانی که حباب بدهی‌های دولت آمریکا تخلیه شود، رکودی📉 بسیار عمیق در این کشور به وجود خواهد آورد.
🗽در زمان #رکود بزرگ که در دهه‌ی ۱۹۳۰ در آمریکا رخ داد، اقتصاد آمریکا عمدتاً مبتنی بر بخش کشاورزی🌾 بود و روحیه کار و تلاش به‌طور گسترده در مردم این کشور وجود داشت؛ اما امروزه این شرایط وجود ندارد. جامعه فعلی آمریکا مردمی آگاه از حقوق خود هستند، اما در زمان وقوع بحران امکان بازگشت به شرایط عادی را نخواهند داشت.
🗽جامعه فعلی آمریکا تولیدمحور نیست و این مسئله موجب شده دولت این کشور به‌جای اتکا به مردم، به منابع استقراضی تکیه نماید.“
}