يكشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۷ ق.ظ

درباره سايت

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

محبوب ترين ها

پيوندها

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی

۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

سخنرانی پرشور و حماسی آیت الله نجم الدین طبسی در همایش بین المللی غدیر از دیدگاه اهل سنت

 مهدوی صوتی اخلاقی

سخنرانی پرشور و حماسی آیت الله نجم الدین طبسی در همایش بین المللی غدیر از دیدگاه اهل سنت ۰ نظر

سخنرانی پرشور و حماسی حضرت آیت الله نجم الدین طبسی در همایش بین المللی #غدیر از دیدگاه اهل سنت در سالن همایشات دانشگاه شهر تبریز بدعوت جامعة المصطفی




 کانال تلگرامی رهپویانِ فرج


https://t.me/joinchat/AAAAAD_Uba3hGEvQLRR5JA

دریافت

عنوان: عید غدیر
حجم: 11.6 مگابایت

فراقنامه

 مقاله مهدوی

فراقنامه ۰ نظر

در کنار کدامین سرو باید سرو قامتت را به تماشا نشست و در کنار کدامین گل باید رایحه جانبخش نفسهای تو را بویید و کدامین قمری را باید گفت که نغمه روح بخش خود را در فضای غم آلود غیبت سر دهد و انتظار خود را با آهنگ و نوای خویش در فضای باغ، بر بال نسیم نشان دهد؟ در چشم کودکان مظلوم و در سیمای نوباوگان یتیم، رنج انتظار و سیاهی هجران و فراق تو به چشم می خورد. کشیده قامت نوجوانان به خمیدگی گرایید و سیاه موهایشان را رنگ سپید، در برگرفت. اما چه می گویم؟ آنچه را در این باره گفته اند و می گوییم، بازگویی رنج دوری و اشتیاق، در روزگار غیبت تو است که پشت فلک را خم نموده است. اما تو ای سرور! چگونه برفراز قله های قرون، رنجهای جانفرسا را برخود هموار ساختی و ستمگریها را نظاره گر شدی؟ که صبرت به ایوب، صبر و شکیبایی آموخت، که خداوند فرمود: علیه کمال موسی و بهاء عیسی و صبر ایوب. [1]

سخنرانی استاد رائفی پور: یادواره شهدا

 مهدوی صوتی اخلاقی

سخنرانی استاد رائفی پور: یادواره شهدا ۰ نظر

#دانلود_سخنرانی استاد رائفی پور 


 « یادواره شهدا »


 شهر ری، فرهنگسرای ولاء - 7 شهریور 96




 کانال تلگرامی رهپویانِ فرج


https://t.me/joinchat/AAAAAD_Uba3hGEvQLRR5JA

دریافت

عنوان: یادواره شهدا
حجم: 7.26 مگابایت

حضرت آیت الله نجم الدین طبسی: ماندن مذهب تشیع در گرو بهای ویژه دادن به غدیر است

حضرت آیت الله نجم الدین  طبسی: ماندن مذهب تشیع در گرو بهای ویژه دادن به غدیر است... 


عضو جامعه مدرسین با بیان این که نسل به نسل باید پیام غدیر رسانده و تبیین شود، گفت: باید این کار را انجام داد تا رسانه های معاند که بوی تعفن شجره خبیثه می دهند نتوانند در هیچ قالبی اعتقادات باطل خود را به خورد فرزندان جامعه بدهند.

نسبت بین بیت المقدس و امام عصر (عج) ۱۸

 مهدوی

نسبت بین بیت المقدس و امام عصر (عج) ۱۸ ۰ نظر

نسبت بیت المقدس و امام عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف ۱۸


 چرا وقتی حضرت ابراهیم علیه السّلام خانه خدارو بنا کرد همچنان رو به سمت بیت المقدس عبادت می‌کردند تا زمان پیامبر اسلام؟(رفع شبهه)


زمان صدور دعاها از زبان حضرت ابراهیم علیه‌السّلام به پیش از بنای کعبه باز می‌گردد.


قسمت ۹


ادامه آیه سوم:ربَّنَا إِنِّی أَسْکَنتُ مِن ذُرِّیَّتِی بِوَاد غَیْرِ ذِی زَرْع عِندَ بَیْتِکَ الُْمحَرَّمِ... (1)


۴. جمله(رَبِّ اجْعَلْ هَـذَا الْبَلَدَ آمِناً) که المیزان به عنوان تأیید مدّعای خود آورده، کاملا تأیید مدّعای ماست. از نوشته‌‌های‌علّامه طباطبای چنین برداشت می‌شود که چون این دعا مربوط به زمان پس از بنای کعبه است، پس جمله (رَّبَّنَا إِنِّی أَسْکَنتُ)هم پس از بنای کعبه بوده است! در حالی که این جمله دالّ بر پراکندگی دعاهاست; یعنی دعاها در زمانهای متفاوت بوده‌اند. جالبتر آنکه، هم در سوره بقره (٢) و هم در سوره ابراهیم(٣) 


جمله (رَبِّ اجْعَلْ هَـذَا الْبَلَدَ آمِناً)پیش از آیات ناظر به بنای بیت آمده است. در سوره بقره آیه 127 ناظر به بنای کعبه است و عبارت (رَبِّ اجْعَلْ هَـذَا الْبَلَدَ آمِناً) در آیه 126 است .


و در سوره ابراهیم، آیه 37 ناظر به بنای کعبه است و عبارت (رَبِّ اجْعَلْ هَـذَا الْبَلَدَ آمِناً) در آیه 35 است; یعنی حتی ظاهر آیات، ترتیبی را برای دعاهای حضرت ابراهیم علیه السّلام نشان نمیدهد. 


تفسیر نمونه ذیل این آیه می‌نویسد: ابراهیم دعا کرد: خدایا! من زن و فرزندم را در این وادی خشک رها کردم و وقتی خانه را بنا کرد، دعایش را چنین ادامه میدهد که خدایا! دلهای مردم را به سوی ایشان متمایل گردان.(۴)


اینگونه که تفسیر نمونه نوشته است، گویای این مدعاست که دعاهای حضرت ابراهیم علیه السّلام پراکنده بودند و ضرورتی ندارد که همه دعاها را در یک جا و متصل به هم بدانیم.


۵. آقای یوسفی غروی در کتاب تاریخ تحقیقی اسلام، قول تفسیر علی بن ابراهیم قمی را اختیار کرده، می‌نویسد: آن زمان که حضرت ابراهیم علیه السّلام هاجر و حضرت اسماعیل علیه السّلام را رها کرد و به راه افتاد تا اینکه به کوهی در منطقه «طوی» رسید و در آنجا متوجه آنها شد، دست به دعا برداشت: (رَّبَّنَا إِنِّی أَسْکَنتُ...); (۵) یعنی: حالت نگرانی برایش به وجود آمد و به همین دلیل دعا کرد.


۶. علاوه بر اینها، باید بر روح حاکم بر دعا دقت کرد: حالت درخواست از خداوند همراه با نگرانی برای زن و فرزند. اگر حضرت ابراهیم علیه السّلام، هاجر و حضرت اسماعیل علیه السّلام را در شهر مکّه گذاشت، دیگر این دعا با این کلماتِ (بِوَاد غَیْرِ ذِی زَرْع) و (فَاجْعَلْ أَفْئِدَةً مِنَ النَّاسِ) و (وَ ارْزُقْهُم مِنَ الَّثمَرَاتِ) برای چیست؟ 


آن زمان که آنها را در بیابان رها کرد اینچنین دعا نکرد، حال که به سر و سامانی رسیدهاند و حضرت اسماعیل(علیه السلام)بزرگ شده و ازدواج کرده و داخل شهر مکّه قوم و خویشی دارند اینچنین دست به دعا بردارد؟!



 (1) [(ابراهیم: 37)]

 (٢) [(منظور آیه 126 سوره بقره است.]

 (٣) [منظور آیه 35 سوره ابراهیم است.]

  (۴)[ناصر مکارم شیرازی و دیگران، پیشین، ج 10، ص 362.]

 (۵)[محمّدهادی یوسفی غروی، پیشین، ج 1، ص 76. ]

 

  ادامه دارد...

}