شنبه, ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۸:۱۱ ب.ظ

درباره سايت

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

محبوب ترين ها

پيوندها

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

حرم امام رضا (ع) بیش از هرچیز ما را باید یاد چه چیزی بیندازد؟

حرم امام رضا (ع) بیش از هرچیز ما را باید یاد چه چیزی بیندازد؟ ۰ نظر

 «حرم امام رضا(ع)» باید بیش از هر چیز، ما را یاد چه چیزی بیندازد؟

امام رضا(ع) در بین همۀ ائمۀ هدی، صریح‌ترین پیام‌های ولایی را به مردم منتقل کردند و دعوت به امر ولایت را در زمان خلیفۀ مقتدر عباسی؛ هارون الرشید هم انجام می‌دادند. شجاعت و صراحت امام رضا(ع) در دعوت به امر ولایت و امامت فوق‌العاده بود.

سخن صریح امام رضا(ع) به مأمون هم بسیار قابل تأمل است. وقتی مأمون، حضرت را به دارالخلافه آورد، حضرت به او فرمود: «مأمون! با این کاخ و سلطنت و با این تقرّبی که به ظاهر برای من درست کرده‌ای فکر نکن بر عزّت من در جهان اسلام افزوده‌ای! من در مدینه بر مَرکب خود سوار می‌شدم و بر قطعه کاغذی دستوری می‌نوشتم که در شرق و غرب عالم اطاعت می‌شد.» (عیون اخبار الرضا/۲/۱۶۷)

امام رضا(ع) وقتی کمترین فرصت و امکان و کمترین ظرفیت برای آشنایی با مفهوم امامت و ولایت را در میان مردم دیدند، بر روی مفاهیمی مثل نماز و روزه و عبادات و اخلاقیات کار نکردند، بلکه به سراغ اصل ماجرا رفتند و به اصلی‌ترین مفهوم دینی یعنی ولایت و امامت پرداختند. نمونۀ برجستۀ آن حدیث سلسلة الذهب است.

البته دلیل این ترجیح هم در کلامی از حضرت کاملا معلوم است آنجا که می‌فرمایند: «نماز بدون امامت تمام نیست، زکات و روزه و حج و جهاد بدون امامت تمام نیست. و اساسا تمام احکام با امامت تمام می‌شود و بدون امامت همۀ اینها ناقص است؛ (کافی/۱/۱۹۷)

حرم امام رضا(ع) باید بیش از هر چیز ما را به یاد امر ولایت بیاندازد و زیارت حضرت برای ما یادآور اصل امامت باشد، در حرم امام رضا(ع) باید بیش از هرچیز برای فرج دعا کنیم تا قدردان زحمات امام رضا(ع) باشیم.

 علیرضا پناهیان ۳۰صفر ۹۴

نگاهی به مراحل بازی نهنگ آبی 50 روز تا خودکشی

 گزارش اخبار

نگاهی به مراحل بازی نهنگ آبی 50 روز تا خودکشی ۰ نظر

مراحل بازی نهنگ آبی ؛ چالش 50 روزه تا خودکشی به دستور نهنگ آبی !

فیلیپ بوکین (Philipp Budeikin) یک دانشجوی روان‌شناسی بود که از دانشگاه اخراج شد. وی ادعای ساخت بازی چالش نهنگ آبی را مطرح کرده است. طبق اخبار، نخستین خودکشی به خاطر چالش نهنگ آبی در سال 2015 اتفاق افتاد. این فرد گفته هدفش از ایجاد بازی چالش نهنگ آبی، تمیز کردن جامعه با مجبور کردن افراد بدون فایده برای آن به خودکشی بوده است.

چالش نهنگ آبی

 

بازی نهنگ آبی تبدیل به عنوانی داغ در دنیای وب، تمامی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها شده است. بعد از اینکه مشخص شد از ابتدای معرفی بازی تاکنون چند صد نفر قربانی آن شده‌اند، تب بازی بیشتر شد و کاربران درباره مراحل بازی نهنگ آبی کنجکاو شدند. این بازی از 50 مرحله تشکیل شده است، اما کاربر نمی‌تواند همانند سایر بازی‌های کامپیوتری، طی یک شب آن‌ها را به اتمام برساند! بازی به نحوی طراحی شده که کاربر باید قدم به قدم جلو برود، به همین دلیل اغلب در هر روز، فقط یک وظیفه به وی محول می‌شود و فقط باید یک مرحله را پشت سر بگذارد.

هدف از این کار، درگیر کردن کاربر است. اگر مراحل بازی نهنگ آبی کمتر از این تعداد باشد، در ضمیر ناخودآگاه کاربر وارد نشده و نمی‌تواند او را برای خودکشی در آخرین مرحله قانع کند. همچنین اگر بازی بیش از این طول بکشد، بعید نیست با تبدیل شدن به روزمرگی، کاربر را از خود دور کند.

مراحل بازی نهنگ آبی

کاربر باید طی مراحل بازی نهنگ آبی اعمال مختلفی انجام دهد که تقریبا تمامی آن‌ها توام با خشونت هستند. یک نکته در این مراحل وجود دارد؛ کاربر باید (از نظر بازی) تبدیل به فردی جسور و شجاع شود، به حدی که بتواند در مرحله پنجاهم، قدرت پریدن از ارتفاع و گرفتن جان خود را داشته باشد!

}