دوشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۶:۵۱ ب.ظ

درباره سايت

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

محبوب ترين ها

پيوندها

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی

نسبت بین امام زمان (عج) و بیت المقدس

 مهدوی

نسبت بین امام زمان (عج) و بیت المقدس

 نسبت بیت المقدس و امام عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف 2️⃣


 پیروزیی امام رمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف بر سفیانی و هم پیمانان وی


فتح قدس به وسیله امام عجّل الله تعالی فرجه الشریف


 از روایات مربوط به این نبرد چنین برمی‌آید که سفیانی، با مشکلات زیادی روبرو می‌شود.


حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف در آغاز نبرد درنگ می‌کند و مدتی در حومه دمشق می‌ماند تا بزرگان و مؤمنان اهل شام؛ آنهایی که هنوز به آن حضرت نپیوسته‌اند، به او ملحق شوند. 


 سپس حضرت از سفیانی می‌خواهد که جهت گفت وگو شخصاً با آن بزرگوار ملاقات کند. آنگاه یکدیگر را ملاقات می کنند. وی تحت تأثیر شخصیت حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف قرار می گیرد و با آن حضرت بیعت می کند و تصمیم می گیرد دست از جنگ بردارد و منطقه را تسلیم امام عجّل الله تعالی فرجه الشریف نماید. 


امّا نزدیکان و پشتیبانان سفیانی وی را پس از آن سرزنش و نکوهش می کنند و او را از تصمیمش منصرف می‌سازند!


 حضرت علی علیه السّلام در روایتی دراین باره فرمود:

«وقتی سفیانی لشکری به سوی مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف می فرستد در بیابان بیداء به هلاکت می‌رسند و این خبر به اهل شام می‌رسد. آنها به خلیفة خود می‌گویند، مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف  ظهور نموده است با او بیعت کن و به اطاعت وی در آی و گرنه تو را می‌کشیم. او عده ای را جهت بیعت نزد آن حضرت می‌فرستد و مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف از سوی دیگر حرکت می‌کند تا در بیت المقدس فرود آید».(1)


این روایتی است که اوج حرکت مردمی دوستداران حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف و مخالفان سفیانی را نشان می‌دهد در همین نسخه آمده است: 

«حضرت مهدی می‌گوید پسر عموی مرا نزد من آورید تا با وی سخن گویم پس او نزد حضرت عجّل الله تعالی فرجه الشریف آمده و به او گفت وگو می‌کند. پس از این گفت وگو، وی زمام امر را به امام علیه السّلام تسلیم و با او بیعت می‌کند! امّا چون نزد یاران خود باز می‌گردد قبیله کلب ـ خاندان وی ـ او را نادم و پشیمان می‌کنند به همین جهت او برمی‌گردد و تقاضای فسخ پیمان می‌کند ،امام عجّل الله تعالی فرجه الشریف نیز بیعت وی را فسخ می‌کند. آنگاه سفیانی لشکریان خود را برای جنگ با امام عجّل الله تعالی فرجه الشریف بسیج می‌کند ولی امام عجّل الله تعالی فرجه الشریف او را شکست می‌دهد و خداوند رومیان را نیز به دست آن حضرت عجّل الله تعالی فرجه الشریف منهدم می سازد».(٢)


به هر حال، سفیانی موفق نمی‌شود از این جوّ مردمی طرفی بربندد و از آن فرصتی که امام مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف به وی می‌دهد استفاده کند و مسلمانان سرزمین شام هم موفق به ساقط نمودن حکومت سفیانی و ارتش او نمی‌شوند. از این رو وی و هم پیمانانش نیروهای خود را برای جنگی بزرگ آماده می‌کنند؛ جنگی که محورهای آن به گفتة روایات از عکّا تا صور و از آنجا تا انطاکیه در ساحل دریا و از دمشق تا طبریه و تا داخل قدس گسترش می‌یابد.


 ظاهراً در همین مقطع زمانی است که حضرت مسیح  علیه السّلام از آسمان فرود آمده، به یاری امام عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف می‌پردازد. 

 

در شماری از روایت ها آمده است که محلّ فرود آمدن عیسی علیه السّلام در  قدس خواهد بود همچنین آن حضرت پشت سر امام مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف نماز می گزارد و با تصریح به وزارت آن حضرت برتری جایگاه حضرت حجّت عجّل الله تعالی فرجه الشریف را بر خویش به نمایش می گذارند، همچنین هر سال به حج خانه خدا مشرف می شود و مسلمانان به همراهی وی به نبرد با یهود، روم و دجال می‌پردازند.(٣)


(1)  نسخة خطّی ابن حماد، ص 96. 

(٢) همان، ص 97. 

(٣) عصر ظهور، ص 342


ادامه دارد...


 کانال تلگرامی رهپویان فرج


https://t.me/joinchat/AAAAAD_Uba3-SP6F2YKBCA


نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
}